Monday, April 9, 2012

~Gunung Datok Ekspedisi Santai Panorama

Salamun alaik..

begitu cepat masa berlalu, lagi 2 minggu dah dua bulan jadi Final year. Makin lama makin sibuk. makin banyak nak kena belajar, nak kena buat. masa makin lama rasa macam bergerak sangat pantas. Tak terasa pun masa berlalu.pejam celik pejam celik dah esok.

Banyak benda nak cerita dan update. tapi tak diber kelapangan untuk itu. tapi cuba curi masa sikit hari ini. ada tiga ekspedisi dah dilalui lepas ekspedisi gunung nuang bulan februari lepas. awal bulan mac hari tu ekspedisi ke Lata Naning, Bentong. Ekspedisi yang sangat mencabar minda saya sebenarnya. Mula mendaki pukul 1.45 pagi sampai ke lata naning dalam pukul 6.00 pagi. Berlawan emosi dengan mata yang sangat mengantuk. Tapi kepuasan bila sampai ke destinasi memusnahkan segala kepenatan dan kesukaran yang dilalui. Masa tu pergi berlima..me, izzad, pije, yeye dan su'aidi.

Lepas tu hujung mac kami ke Pulau perhentian. trip 3 hari 2 malam. Kali ni kami berlapan..me, azlan, mahfuz, izzad, yeye, pije, ustad dan su'aidi. A very pleasant journey. My first experience for snorkelling.Subhanallah. indah sungguh kehidupan bawah laut.

straight to the point. Ekspedisi Santai Panorama Gunung Datok. Kali ni mencipta sejarah dengan keahlian seramai 17 orang..me,talhah,pije,yeye,abg long afiq, su'aidi,izzad,hilmi,yen dan 8 muslimah..isz, wani, etty, anisa, liya, nezi, ida dan masri. Kami bertolak dari UM pukul 4.30 pagi ke Rembau.Tiba disana dalam kul 6.00 pagi terus singgah solat subuh di Masjid Jamek An-Nur Rembau. Selesai solat kami singgah di restoran rembau ria.

Memulakan pendakian dalam pukul 8.10 pagi kami meneruskan perjalanan sehingga ke puncak dalam masa 1 jam 50 minit. Berjalan santai je, kadang2 tu stop berehat jap dan banyak stop sebab kena beri laluan untuk pendaki lain. Masa tu ada pertandingan yang dianjurkan oleh warga JKR negeri sembilan. Pada masa yg sama, ada trip KRS sekolah pun memanjat gunung yg sama.

Dipuncak kami berehat2, makan2 dan paling penting amik gambar serta menikmati keindahan di atas tu..Subhanallah..sungguh indah.

Dalam kul 12 kami turun bawah..ambil masa dalam 1 jam 10 min..official time satu jam 20min bila semua orang dah sampai. Dalam perjalanan pulang kami singgah di hutan lipur ulu bendul..mandi2 sebentar disitu. bertolak pulang dan sampai di kolej jam 6 petang.

adamasa nanti upload gambar. insyaallah dalam perancangan awal bulan 5 nanti akan mendaki Bukit Kutu kat Kuala Kubu Baru pulak..semoga semuanya berjalan lancar.

1 comment:

YeyEh~ApOn's~SyaZwaN said...

hey...jgn reveal lagi ekspedisi yg seterus nya...haha...bahaya2...