Monday, March 16, 2009

CEria YaNg TiaDa

Ke mana kau pergi...
Puas ku mencari...
Ke mana kau berlari...
hingga tak mampu ku kejar...

Setelah sekian lama kau menghilang...
aku di sini...
terkapai-kapai...
kelemasan...
Setelah sekian lama kau tiada...
aku di sini...
bagai insan yang hilang akal...

Kembalilah...
aku amat memerlukanmu...
pemergianmu...
menyebabkan aku hilang senyum...
tiada lagi tawa di pipi...

Kalian yang mendengar...
bantulah aku...
pimpinlah tangan ini....
pandulah aku...
mencari semula keceriaan diri ini...
ku kehilangannya akhir-akhir ini....

160309

3 comments:

asrulnizam said...

keceriaan sbnrnya sentiasa ada dihadapan kita..
cuma terpulang kpd kita untuk mengaplikasikan nya mengikut keadaan atau situasi yg dilalui..
mungkin keceriaan itu dianggap hilang dr hidup kita, jika kita sentiasa beranggapan, hidup kt membosankan..
jadikan org disekeliling kita sbg punca keceriaan hidup kita..
sentiasa menghargai kehadiran mereka supaya diri kt turut dihargai..
itulah keceriaan yg paling senang untuk dimiliki..

Anonymous said...

tp adakalanya kebceriaan itu ada di hadapan kita,
tp seolah-olah ada satu tembok besar yang menghalang diri kita daripada memiliki kegembiraan itu...

Anonymous said...

ceria...de kt mne2

pndai2 la cri...

jln2

study

jmpe org kite syg

kt mne2 pon de kecerian..

depends on kite sndiri nk ke xnak...

key?