Wednesday, September 2, 2009

~kata

Maaf bukan ku tak percaya

Ku tak berpegang penuh pada kata-kata

Selain terbukti ternyata

Benar dan terlaksana


Kisah dulu

Waktu itu

Masa terdahulu

Bisa menggambarkan apa

Yang mungkin berlaku

Hari esok

Detik mendatang


Kerisauanku hari ini

Telah tertunjuk

Didepanku

Yang baik mahupun buruk

Kedua-duanya sekali


Terdiam aku seketika

Kelu…

Masakan bisa mengundur

Sedangkan belum cuba untuk mengangkat kaki

Melangkah ke hadapan

Kecewa…


Namun

Ada yg membuat ku kaget

Dengan setiap langkah mereka…

Begitu gah ke hadapan

Walaupun mereka berbicara

Mereka kan kecundang pada awalnya

Itu ku mahu


Sudah

Cukup bermain dengan hujah berbisa

Ini bukanlah permainanku

Perdebatan kata pasti ku kecundang berbicara

Aku insan lemah

Hanya terdiam

Mungkin itu langkahku

Caraku tak sama

Tapi aku akan pastikan setiap langkahku

Mantap

Bukan sekadar panahan bahasa

Kota apa dikata


Setelah ku letakkan batu amanah

Jangan biarku hilang percaya

Kerna sudah hampir kepada itu

Aku tak mahu


sign2

2 comments:

ATIE said...

hmmmm... ??
*penuh tertanya2...

K-RuN said...

saya jua tertanya2...huhu